Cel mai recent anunț făcut de Google, companie care deține de altfel și Youtube, se referă la schimbarea sistemului de afișare al reclamelor în cadrul clipurilor video din platformă.
Reprezentanții Youtube spun că au luat decizia de a afișa două reclame consecutive la începutul clipurilor, eliminând astfel reclamele din interiorul lor pentru a oferi utilizatorilor o experiență de vizionare continuă. La fel ca până acum, acestea vor putea fi oprite de utilizatori după câteva secunde.
Youtube explică decizia argumentând faptul că, pe lângă durata unei reclame, utilizatorii sunt sensibili față de frecvența cu care acestea își fac apariția, în special în cadrul clipurilor mai lungi. Concret, reprezentanții Youtube spun că și-au dat seama că aceeași cantitate de reclame poate fi plasată exclusiv la începutul clipurilor pentru a genera reacții mai favorabile din partea consumatorilor. Noul sistem de reclame se va numi „ad pod” și include două reclame difuzate consecutiv.
Pe lângă acest anunț Youtube a mai punctat și faptul că durata de vizionare a clipurilor găsite de utilizatori direct pe prima pagină a platformei a crescut de 10 ori in utlimii trei ani, ceea ce face ca acel conținut, dar și algoritmul din spatele afișării sale, să fie din ce în ce mai relevant. Totodată au punctat și faptul că timpul petrecut de utilizatori pe Youtube prin intermediul unui smart tv se dublează de la an la an.