Agenție iscusită de comunicare integrată | Social media, PR și Digital Marketing

Agenție iscusită de comunicare integrată
Social media, PR și Digital Marketing

Agenție iscusită de comunicare integrată
Social media, PR și Digital Marketing

Cinci recomandări de care să ții cont atunci când ai de făcut campanii cu influenceri

Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0 este agenția full-service de Social Media, PR și Marketing Digital care îți salvează timpul și îți economisește banii prin campanii eficiente și integrate de comunicare și promovare.

Indiferent de natura lor, că vorbim de bloggeri, vloggeri, instagrameri sau persoane ce au dezvoltat comunități semnificative pe Facebook, putem denumi generic drept „influenceri” acei oameni care au puterea de a transmite un mesaj relevant, de care urmăritorii lor să țină cont, convingându-i pe aceștia prin puterea exemplului și a argumentelor să adopte valori și principii asemănătoare.

Pentru un brand o campanie cu influenceri poate aduce un plus important comunicării pe care acesta o desfășoară în mediul online, poate ajuta la atingerea unor publicuri țintă inaccesibile anterior sau îi poate consolida statutul în fața unor potențiali consumatori. În cele ce urmează îți prezentăm câteva recomandări pe care să le iei în calcul dacă alegi să apelezi la o campanie cu influenceri.

1. Orientează-te către influencerii nișați. Știm cu toții impactul pe care îl au cifrele la finalul unei campanii, însă dacă privim dincolo de acestea trebuie să vedem dacă mesajele pe care am vrut să le comunicăm au ajuns la publicul către care voiam să ne adresăm inițial. În prezent, într-o piață aflată într-o permanentă expansiune, există influenceri care pot atinge aproape orice nișă și pot transmite informații către un public deși mai restrâns, mai relevant în vederea stabilirii obiectivelor pe care businessul tău le-a stabilit inițial. De aceea îți recomandăm ca atunci când alegi influencerii care să reprezinte brandul tău într-o campanie să te asiguri că și urmăritorii acestora fac parte din publicul la care vrei să ajungă mesajele tale.

2. Încearcă un mix de comunicare pe mai multe canale. O campanie cu influenceri poate fi, iar în multe cazuri chiar ar fi indicat să fie mai complexă decât un simplu articol pe blog sau o postare pe Facebook. În funcție de obiectivele pe care le ai poți extinde campania către mai multe canale de comunicare online, apelând totodată la bloggeri, vloggeri sau instagrameri care să se asigure că ceea ce are de transmis businessul tău ajunge la cât mai multă lume, prin cât mai multe platforme. Nu presupune din start că tot publicul la care vrei să ajungi este prezent pe o singură rețea socială, fără a face o analiză anterioară asupra acestui aspect.

3. Fii deschis și transparent în comunicare. E important să înțelegi că influencerul cu care brandul tău colaborează acceptă să își ofere imaginea produselor și serviciilor tale și să fie asociat cu valorile pe care le transmiți. De asemenea ține cont de faptul că în prezent publicul activ în social media nu mai este așa receptiv la clasicele plasări de produse și preferă o comunicare directă, transparentă, în care emițătorul nu se ferește de ceea ce are de promovat și își asumă acest lucru. Așa cum spuneam, un influencer acționează precum un ambasador de brand și trebuie tratat ca atare.

4. Folosește-te de conținutul produs de influenceri. Deseori brandurile aleg să lase conținutul produs de un influencer în urma unei campanii doar în mediile unde activează acesta din urmă. Nu uita că este și în beneficiul tău să popularizezi cât mai mult acel conținut și să te folosești de el pe cât posibil. Astfel, o simplă distribuire a unei fotografii sau a unui clip video, ori chiar preluarea sa cu acordul creatorului poate reprezenta o nouă modalitate de promovare. În cele din urmă nu doar că îi arăți influencerului că ești mulțumit de munca pe care a prestat-o, ci contribui la o promovare reciproc avantajoasă.

5. Apelează la ajutorul unor agenții care să poată simplifica procesul. Lucrul cu influenceri nu este întotdeauna ușor. În primul rând implică o documentare atentă pentru a stabili care sunt persoanele cele mai potrivite pentru businessul tău, apoi contactarea și contractarea lor, monitorizarea constantă a campaniei, precum și raportarea sa la final. Pentru a simplifica acest flux de lucru te sfătuim să apelezi la agenții specializate care pot organiza întreaga campanie pentru a se asigura că rezultatele finale sunt cele dorite.

Vrei să fii la curent cu articolele noastre?

Abonează-te la newsletter-ul nostru completând câmpul de mai jos iar noi te vom ține la curent cu articolele și activitatea noastră!

relatii publice si comunicare

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l ca să-l citească și prietenii tăi!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter
relatii publice si comunicare

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l ca să-l citească și prietenii tăi!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole care te-ar putea interesa

Vrei să scrii un guest post pentru blog-ul nostru?

Completeză formularul de mai jos și te vom contacta noi!

Vrei să afli mai multe despre cum te poate ajuta marketingul digital să îți crești afacerea? Contactează-ne pentru a-ți oferi soluții personalizate.