Atunci când vorbim de social media trebuie să începem prin a spune că nu există o strategie de promovare universal valabilă. Acestea diferă de la business la business, ținând cont de diverși factori precum natura sa, domeniul de activitate, publicul țintă sau, bineînțeles, obiectivele urmărite.
În cele ce urmează poți citi despre cinci aspecte de care ar fi bine să ții cont atunci când stabilești care este cea mai bună strategie de promovare în social media de care poate beneficia businessul tău.
1. Efectuează un audit al conturilor de pe rețelele sociale
Indiferent de ce ți-ai propus să faci mai departe, primul pas trebuie să fie acela al unui audit social media. Acesta implică analizarea rețelelor sociale pe care vrei să comunici și, dacă e cazul, a conturilor deja existente pe acestea. În acest punct este important să te asiguri, printre altele, că toate datele de contact ale businessului tău sunt trecute corect, precum și că acesta se bucură de o scurtă prezentare pentru a putea fi mai ușor de perceput de către public.
2. Stabilește care sunt obiectivele businessului tău în social media
În linii mari, orice business are ca obiectiv vânzarea produselor sau serviciilor oferite. Acest lucru nu este însă suficient atunci când decizi să acorzi o importanță sporită promovării în social media, iar obiectivele impuse vor trebui să fie adaptate conform cu criteriile de evaluare ale mediului online. Gândește-te atent înainte de a începe care sunt avantajele pe care ți le poate oferi comunicarea pe rețelele sociale și ce vrei să obții în urma acesteia.
3. Informează-te cu privire la publicul țintă către care vrei să comunici
Pentru ca mesajele promovate de businessul tău în mediul online să ajungă într-adevăr la publicul vizat trebuie ca, înainte de toate, să reușești să îl înțelegi pe acesta. Să descoperi care sunt valorile cu care rezonează, cum preferă să comunice și pe ce canale, ce fel de publicații citește sau cum arată o zi obișnuită din viața sa. Nu ezita să-i întrebi direct pe utilizatori care sunt opțiunile lor și de ce anume au nevoie pentru a-i putea cunoaște mai bine.
4. Descoperă care sunt rețelele sociale cele mai potrivite nevoilor tale
Nu oricărui gen de business i se potriveste orice tip de platformă și orice tip de comunicare. În funcție de natura brandului tău poți alege să ai o prezență mai activă pe LinkedIn, spre exemplu, sau să evidențiezi conținut de tip foto sau video pe rețele sociale precum Instagram sau Youtube. Ține cont de faptul că doar pentru că o rețea socială e populară în general, nu înseamnă neapărat că aceasta este populară și în rândul publicului tău țintă.
5. Analizează în permanență rezultatele obținute
E important să măsori și să analizezi constant efectul pe care social media îl are asupra businessului tău, ținând cont în principal de obiectivele pe care ți le-ai stabilit. Testează în permanență lucruri noi, pentru că vei descoperi treptat că nu toate aspectele strategiei adoptate vor avea aceeași rată de succes. În timp păstrează-le pe cele care funcționează și adaptează-te de fiecare dată la noile opțiuni și tehnologii disponibile.