Descriere proiect
Ricola este un brand elvețian cu o vechime de 90 de ani, care produce dropsuri din plante naturale cu diverse arome (numărându-se printre cei mai importanți producători din industrie, alături de Tic Tac, Halls, Orbit etc.).
Începând colaborarea și implicit comunicarea în social media la finele anului 2017, pentru Ricola am creat pagina de Facebook regională, adaptând obiectivele și direcțiile de marketing ale brandului la piața locală.
Obiectivele proiectului
Fiind un brand nou intrat pe piață și având competitori direcți mari, obiectivul principal a fost creșterea notorietății, măsurată prin Total Reach, urmărind ca obiectiv secundar generarea de interacțiuni cu postările, măsurate prin Total Engagement.
Astfel, după primul an de activitate (2018) am atins un reach total de 1,876,000, în timp ce numărul total de interacțiuni cu postările a ajuns până la 96,000.
De-a lungul timpului obiectivele au rămas neschimbate, ceea ce ne-a permis să eficientizăm și mai mult strategia de comunicare (atât în ceea ce privește subiectele postărilor, cât și audiențele pentru boost post). În consecință, rezultatele s-au dovedit a fi din ce în ce mai bune, anul 2019 atingând un total reach de 2,700,000 și 118,000 de interacțiuni cu postările.
Servicii
Existând o structură a paginilor de Facebook ale brandului la nivel mondial, noi am creat și setat corespunzător pagina Ricola (România), creând în același timp o strategie de comunicare adaptată pieței locale, dar care respecta în același timp și obiectivele generale ale brandului.
Prin urmare, am propus un plan de comunicare ce conține opt postări lunare, dintre care două acoperind subiecte locale relevante pentru utilizatori. Audiența brandului constă în principal în femei cu vârste cuprinse între 25 și 54 de ani, care au o educație și venituri peste medie.
Strategie
Postările create de noi cu scopul de a contribui la obiectivele propuse au urmat trei direcții principale: beneficiile dropsurilor Ricola, vechimea și experiența brandului și identitatea acestuia. Acestea au fost realizate oferind utilizatorilor informații relevante despre produse și despre business, prin care s-a realizat deopotrivă familiarizarea cu brandul și “educarea” asupra atributelor acestuia.
De asemenea, am creat postări menite să crească rata de engagement, acoperind astfel următoarele tipuri de postări: like/ love, GIF-uri, găsește diferențele, puzzle/ crosswords, găsește cutia Ricola din imagine, completează propoziția etc.
În plus, am adaptat campaniile internaționale la piața locală, maximizând astfel rezultatele acestora. Un exemplu recent constă în campania centrată în jurul mesajului “Îți dorim numai bine!” (în original “We wish you well.”), prin care sunt comunicate urări de bine utilizatorilor, într-un tone of voice jucăuș. Pentru ca subiectele alese și mai ales mesajele comunicate să fie cât mai relevante, am creat postări locale, precum urmează:
Rezultate (după 28 de luni de activitate):
- Reach Total: ~6.313.000
- Engagement Total: ~283.000
- Page Likes: ~11.400