• Română

Agenție iscusită de comunicare integrată | Social media, PR și Digital Marketing

Agenție iscusită de comunicare integrată
Social media, PR și Digital Marketing

Cum să creezi o strategie de social media pentru business-ul tău

Robert Nicolae Feraru

Robert Nicolae Feraru

Robert a pregătit peste 40 de branduri pentru a se poziționa corect în mediul digital prin crearea de strategii de comunicare și planuri de comunicare. Pentru unele branduri implementările au fost realizate de către departamentul de social media din cadrul agenției, iar pentru altele Robert a oferit ore de consultanță sau a ținut workshop-uri de marketing.

Acest articol este o traducere în limba română a articolului original care a apărut pe Jumpstory.

Acum ca citesti acest articol am o intrebare pentru tine: Brandul tau (sau cel pentru care lucrezi) este prezent in mediul online? 

Indiferent de raspuns, mai jos vei invata care sunt pasii pentru realizarea unei strategii de comunicare digitala pentru businessul tau.

De ce social media?

Cand spunem „social media” ne gandim la o varietate de metode online prin care te poti pozitiona si promova astfel incat sa ajungi cat mai aproape de publicul tau. Este recomandat ca in strategia de business sa se regaseasca si termenul de „social media” deoarece cu ajutorul unei amprente digitale bine definite brandul tau devine mai recognoscibil. Online-ul iti permite sa fii tot timpul conectat cu comunitatea ta si, totodata, iti ofera posibilitatea sa ajungi si la alte persoane interesate de nisa pe care activezi. 

Pentru ce este social media și cum te poate ajuta?

Social media este si va fi intotdeauna intr-o continua schimbare. Online-ul inseamna sa testezi mereu lucruri noi, sa analizezi felul in care comunitatea ta reactioneaza si sa privesti in detaliu rezultatele obtinute. Doar asa vei fi perceput ca un brand actualizat cu noutatile. Nu exista o cheie a succesului cand vine vorba termenul de social media. Know-how-ul iti ofera expertiza, insa nu exista o strategie general valabila ce se poate aplica pe orice brand. Daca un business performeaza in online pe o anumita directie asta nu iti asigura certitudinea ca si brandul tau va avea acelasi succes aplicand aceeasi strategie sau directii.

Mediul digital te poate ajuta la cresterea brand awareness-ului, iti poate oferi o expunere mult mai mare pentru ca tu sa ajungi la publicuri diverse mai usor, ai un atu cand vine vorba de client support pentru ca poti raspunde nevoilor clientului intr-un timp relativ scurt si increderea in brand creste, poti spori numarul de lead-uri in functie de obiectivele de comunicare setate si, nu in ultimul rand, cu ajutorul acestui mediu poti creste numarul de conversii, in cazul in care strategia ta are ca focus acest obiectiv.

La ce ne uitam atunci cand realizam o strategie de social media?

In primul rand este esential sa cunoastem foarte bine brandul (cine este), sa stim cu exactitate ce face (domeniul de activitate) si sa avem cunostinte legate de istoricul acestuia pentru a intelege modul cum s-a pozitionat in trecut (asta in cazul in care se afla de mai mult timp in mediul online). 

*Acest paragraf se aplica oamenilor de marketing, nu celor care detin business-ul si cunosc in amanunt brandul respectiv.

Odata ce cunoastem toate aceste informatii este important sa stabilim modul cum vom pozitiona brandul in mediul digital. Fie ca ne propunem sa realizam continut pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau alte platforme, trebuie sa transpunem corect obiectivele de business in comunicarea din online pentru a seta un cadru optim de tracking in vederea analizei rezultatelor obtinute care sa ajute la luarea unor noi decizii la nivel de organizare si optimizare.

Care sunt etapele realizarii unei strategii de social media?

1. setarea KPI`s relevanți care sa fie urmati pe intreaga durata a implementarii strategiei pornind de la obiectivele generale de business. 

Daca ne dorim sa crestem vizibilitatea brandului atunci obiectivul va fi unul de brand awareness, daca ne dorim sa ajungem la un nou segment de public, atunci comunicarea se va axa pe livrarea unui continut adecvat publicului targetat, pentru ca acesta sa reactioneze pozitiv la informatiile transmise sau daca ne dorim sa sporim numarul de vanzari, atunci focusul va fi pe generarea traficului pe site pentru a se familiariza cu continutul existent in site si pentru a realiza potentiale conversii.

2. stabilirea profilului consumatorului (persona) catre care se va realiza comunicarea. 

In mediul online publicurile sunt diverse, cu interese si afinitati diferite. Un profil bine conturat din punct de vedere socio-demografic si psihografic va ajuta business-ul sa se adreseze celor interesati de brand/ produs/ serviciile oferite. 

Audientele generale sunt recomandate pentru cresterea notorietarii si vizibilitatii brandului (intr-o prima faza), pe cand audientele segmentate pe interese si categorii de varsta iti vor oferi posibilitatea sa comunici targetat in functie de directiile de comunicare stabilite, cu scopul de a creste increderea in brand, de a fideliza consumatorul sau de a-l converti in client in functie de continutul livrat.

3. elaborarea unor directii de comunicare 

Directiile de comunicare stau la baza strategiei digitale. Acestea te ajuta sa iti setezi un work-flow comunicational prin care sa alegi ce si cum livrezi continutul publicurilor tale. In functie de natura business-ului directiile de comunicare pot varia, dar in continuare voi puncta ca exemplu cateva directii ce pot fi aplicate:

– prezentarea beneficiilor brandului/ produselor sau serviciilor intr-o maniera friendly sau formala in functie de tone-of-voice-ul brandului;

– scoaterea in evidenta a diferentiatorilor brandului sau ale produselor/ serviciilor brandului prin continut dedicat;

– realizarea unui continut atractiv pentru ca brandul sa ramana in mintea utilizatorilor ca fiind o sursa buna de content (postari de tip „Stiati ca”, sondaje samd);

– realizarea unor postari care sa genereze engagement (postari de tip GIF, fotografii 360, postari 3D, postari crosswords, spot the differences etc.)

– asocierea brandului cu evenimente din aceeasi industrie sau cu actiuni care pot atrage oameni noi in comunitatea deja formata;

– realizarea unor postari care sa puna intrebari deschide comunitatii pentru a afla parerea utilizatorilor despre brand sau servicii si pentru a afla curiozitatile lor legate de domeniul de activitate al brandului.

4. realizarea unui content marketing plan bazat pe piloni de comunicare

Pornind de la directiile de comunicare stabilite, in social media este important sa pastrezi o unitate in tot ceea ce livrezi publicurilor tale. Fiecare directie poate fi introdusa intr-un pilon de comunicare care sa prezinte cu o frecventa constanta informatii pe un anumit subiect. De exemplu, informatiile de tipul „Stiati ca” pot fi introduse intr-o serie care sa prezinte publicului in fiecare vineri curiozitatile despre brand, servicii etc. sau daca vorbim despre un pilon de comunicare in care ne propunem sa promovam oamenii din companie, atunci frecventa pentru aceasta directie poate fi de 1 postare pe luna sau pe saptamana despre fiecare angajat pentru umanizarea brandului si crestererea increderii in acesta. 

Pilonii de comunicare sunt recunoscuti mult mai usor in randul utilizatorilor daca sunt promovati sub identitatea unui hashtag reprezentativ (ex: #PeopleOf.. , #InfographicFriday etc.) sau a unui element grafic (chenar pentru fotografii sau anumite culori de background asociate directiei de comunicare) pentru ca acestea vor aparea constant in ochii cititorului si acesta va interactiona imediat cu acel tip de continut pentru ca s-a obisnuit cu el.

5. alocarea unui buget de promovare pentru continutul realizat pe platformele sociale

Pentru o prezență corectă în mediul online este indicată alocarea unui buget de promovare pentru conținutul realizat pe platformele sociale pentru ca acesta să ajungă la un număr reprezentativ de oameni în vederea creșterii vizibilității brandului. Fiecare conținut realizat reprezintă o sursă bună de a atrage noi oameni în comunitate care să devină ulterior fani ai brandului sau consumatori ai serviciilor furnizate. 

Concluzie:

Este bine sa iei in calcul ca brandul tau sa aiba si o strategie dedicata de social media, nu doar strategia de marketing clasic. Odata urmat acest proces de lucru privind mediul digital, brandul tau va capata o imagine profesionista in mediul online, iar acest lucru iti va conferi un avantaj in pozitionarea pe piata in care activezi. 

Vrei să fii la curent cu articolele noastre?

Abonează-te la newsletter-ul nostru completând câmpul de mai jos iar noi te vom ține la curent cu articolele și activitatea noastră!

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l ca să-l citească și prietenii tăi!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l ca să-l citească și prietenii tăi!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole care te-ar putea interesa

Vrei să scrii un guest post pentru blog-ul nostru?

Completeză formularul de mai jos și te vom contacta noi!

Vrei să afli mai multe despre cum te poate ajuta marketingul digital să îți crești afacerea? Contactează-ne pentru a-ți oferi soluții personalizate.